O FIRMIE


Nasza Historia

Nasza firma inspirowała artstyczną kreatywność w dzieciach odkąd pierwsze pudełko kredek Crayola zjechało z taśmy produkcyjnej w 1903 roku. I nie ma znaczenia, czy chodzi o dostarczenie przyborów potrzebnych, aby umieścić fioletową ośmiornicę na księżycu czy pomoc zainspirowanym nauczycielom w nauczaniu artystycznym, Crayola niezwykle chętnie niesie pomoc rodzicom i nauczycielom przy kreatywnym wychowaniu i inspirowaniu dzieci, które pewnego dnia będą rządzić tym światem.


Na początku, w 1864 roku Joseph Binney założył firmę Chemical Co. w Peekskill w stanie Nowy Jork, która produkuje między innymi węgiel drzewny. Kiedy w 1885 roku Joseph Binney odchodzi na emeryturę, jego syn Edwin i siostrzeniec C. Harold Smith, zakładają spółkę i zmieniają nazwę na Binney & Smith. Pierwsze produkty to  pigmenty odpowiadające za kolorystykę różnych produktów, a w przypadku opon samochodowych - komponentów służących do wzmocnienia ich trwałości. W 1900 roku firma zakupiłą kamienny młyn i rozpoczęła produkcję szkolnych ołówków i kredek. Wsłuchując się w potrzeby nauczycieli, dwa lata później Binney & Smith przedstawiają pierwszą bezpyłową kredę szkolną, która wygrywa złoty medal na wystawie światowej w St Louis. W 1903 roku, dostrzegając potrzebę bezpieczeństwa, jakości i przystępnych cen kredek woskowych, powstał pomysł połączenia parafiny z różnymi barwnikami, a firma produkuje pierwsze pudełko zawierające osiem kredek: żółtą, czerwoną, niebieską, fioletową, pomarańczową, brązową i czarną. Nazwa Crayola została stworzona przez żonę Edwina, Alice, a pochodzi od połączenia dwóch słów pochodzących z języka francusiego: kredka i olej. Drugorzędną cechą charakterystyczną było obranie Lehigh Valley w stanie Pennsylvania za siedzibę główną już od przełomu wieków. Obecnie znajduje się tam główna kwatera firmy oraz najważniejsze pomieszczenia produkcyjne. Centrum Easton nazwane zostało domem Crayola, gdzie całe rodziny mogą cieszyć się kreatywną zabawą i zobaczyć na własne oczy jak wytwarzamy nasze kultowe już kredki.W 1978 do spisu produktów Crayola zostają dołączone markery. W 1979 roku Binney & Smith wprowadzają nowe logo firmy i program identyfikacji tożsamości marki. W 1993 roku powstaje szesnaście nowych kolorów, które po raz pierwszy nazywają konsumenci. Jest to wprowadzenie do obchodów 90 rocznicy urodzin Crayola. W 1998 roku do port folio produktów zostają dodane produkty z nowej linii dla starszych uczniów.

Istota Naszej Marki

Staramy się spełnić oczekiwania naszych konsumentów, klientów, dostawców i nas samych wobec marki Crayola. Wierzymy, że pytanie „Co jeśli?” jest najlepszym pytaniem na świecie, pytaniem które sprawia że niemożliwe staje się możliwe. To także pytanie, które pomaga nam myśleć bardziej jak dzieci, nasi główni konsumenci. Wierzymy, że aby życie było wypełnione wiedzą, mądrością i spełnieniem, musi być pełne najdziwniejszych przygód i marzeń. Zanim dzieci nauczą się myśleć samodzielnie, muszą czuć się wolne, aby wyrazić to, co myślą. Wierzymy w pobudzenie, rozwijanie i radowanie się kolorową oryginalnością każdego dziecka. Dajemy dzieciom zaproszenie, które je rozpala, kolory, które je inspirują i narzędzia, które pozwalają przekształcić oryginalne myśli w widoczne formy. Nadajemy kolorowe skrzydła niewidzialnym rzeczom, które rosną w dziecięcych serduszkach, ponieważ wierzymy że kreatywne, pełne życia dzieci wyrastają na twórcze osoby dorosłe.

Nasza Klutura i Misja
     
Dla Crayola wszystko wiąże się z dziećmi. Dzieci inspirują nas do pracy, do tworzenia nowych produktów, nawet do urządzenia wnętrz naszego biura. Nasza zainspirowana dziećmi kultura określa kim jesteśmy i jak działamy, pozwala na kreatywne, dziecięce myślenie, którym możemy cieszyć się każdego dnia. Wszyscy pracujemy nad tworzeniem produktów, które pomagają rodzicom i nauczycielom rozwijać kreatywność i inspirować dzieci do nauki i zabawy. Crayola jest dumna ze swoich produktów i roli jaką pełni w życiu dzieci. Silne przekonania, innowacyjne pomysły i strategiczne myślenie to czynniki naszego sukcesu. 


 
copyright Crayola 2011 | realizacja
Agencja Interaktywna HOTCHILI multimedia